۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵، ۹:۴۷

دود زباله در آسمان لنده؛آتش‌سوزی جایگاه پسماند به جنگل‌ها خسارت زد

دود زباله در آسمان لنده؛آتش‌سوزی جایگاه پسماند به جنگل‌ها خسارت زد

لنده-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جایگاه دفن زباله شهر لنده به عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مراتع خسارت وارد کرد و باعث آلودگی هوا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر،سید جمال موسویان از وقوع آتش‌سوزی در محدوده جایگاه دفن زباله شهرداری لنده و گسترش آن به جنگل‌ها و مراتع اطراف در صبح سه شنبه خبر داد.

وی افزود: آتش ایجاد شده در محل دفن زباله شهر لنده صبح امروز به جنگل‌ها، مراتع و طرح جنگل‌کاری منطقه سرگچ سرایت کرد و بخشی از عرصه‌های طبیعی این منطقه دچار خسارت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیامدهای زیست‌محیطی این حادثه افزود: دود ناشی از این آتش‌سوزی موجب آلودگی هوا شده و برای مردم شهر لنده و روستاهای اطراف مشکلات تنفسی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: نیروهای منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط موفق به مهار آتش شدند و میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

موسویان تأکید کرد: پس از جمع‌بندی گزارش کارشناسی، پیگیری حقوقی و قضایی برای جبران خسارت‌های وارد شده به منابع طبیعی انجام خواهد شد.

وی همچنین از شهرداری‌های استان خواست نسبت به ایمن‌سازی جایگاه‌های دفن زباله اقدام کنند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

کد مطلب 6834411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha